zaterdag 18 maart 2017

Mijn 4de en laatste week lesgeven

In het weekend zijn Stien en ik iets gaan eten in de Boardwalk van Port Elizabeth. Daarna zijn we gaan bowlen met nog twee andere meisjes van een ander gastgezin en zijn we ook samen met hun een cocktail gaan drinken. De Boardwalk is echt prachtig en gaf mij een Disney gevoel.
















Helaas is mijn stage ver aan zijn einde gekomen. Deze week was de laatste week dat ik juf ben in 5B in Walmer Primary School. Het afscheid viel mij zwaar en ik heb van de leerlingen en de leerkrachten te horen gekregen dat ze mij gaan missen. Dit gevoel is wederzijds, ze zullen voor altijd een speciaal plekje hebben in mijn hart.

De week is zoals elke week gestart met het gezamenlijk gebed op de speelplaats.
Maandag heb ik bij Engels de tijd present simple herhaalt. Ik heb dit op een leuke manier proberen doen. Eerst mochten de leerlingen vragen aan mij stellen in de present simple waarop ik moest antwoorden "Yes, I do.". Als ik dit antwoordde verdiende de leerlingen een punt. Daarna had ik twee "stokmannetjes" op het bord getekend, een mannetje en een vrouwtje. De leerlingen mochten deze stokmannetjes aankleden bv: "She wears a dress, They have eyes, He wears trouses,....". De leerlingen vonden dit heel erg leuk en werkten enthousiast mee. Vervolgens had ik een laatste activiteit om de present simple al spelenderwijs te herhalen. De leerlingen mochten een domino leggen. Zo moesten ze correcte zinnen maken in de present simple.

Op dinsdag heb ik bij Engels de Future tense herhaalt. Ik heb dit opnieuw op een speelse manier proberen aan te pakken. Een leerling mocht naar voor komen en een kaartje trekken. Op dat kaartje stond iets dat hij/zij moest uitbeelden. De andere leerlingen moesten dan raden wat er werd uitgebeeld. Hierbij moesten ze zinnen gebruiken met "will" of "going to". De leerlingen waren allemaal heel erg enthousiast.
Bij LO heb ik een relaxatieles gegeven. De leerlingen moesten allemaal met hun ogen gesloten op de grond gaan liggen en moesten aandachtig luisteren naar een verhaal dat werd voorgelezen om zo ontspannen te worden. Helaas was dit voor sommige jongens erg moeilijk en hebben ze enkele keren de les verstoord. Voor de rest is de les goed verlopen en waren de meeste leerlingen erg ontspannen.

Tijdens de les LO op woensdag heb ik samen met de leerlingen portemonnees gemaakt. Ik vind dit een nuttige les want ik heb doorheen de weken gemerkt dat er vaak ruzie was omtrent geld en van wie het geld was. Ze mochten van thuis allemaal een melkkarton meenemen. Ik was aangenaam verrast om te zien dat de meeste leerlingen een mee hadden. De leerlingen vonden dit ook een heel erg leuke les en er zijn mooie resultaten uitgekomen.
Woensdagnamiddag hadden de leerlingen van de 5de graad ook een sportwedstrijd tegen elkaar. Mijn klas speelde tegen de klas van 5A en de winnaar mocht dan tegen de klas van 5C spelen. Bij de meisjes was het een wedstrijd netbal en bij de jongens een wedstrijd voetbal.




















Op donderdag heb ik bij Engels de laatste tijd aangeleerd namelijk de past tense. Eerst gaf ik de uitleg hoe je de past tense moet vormen en daarna mochten de leerlingen dit inoefenen met een spel. Er waren twee enveloppen per groep. Per groep waren er 4 a 5 leerlingen. De leerlingen mochten elk om de beurt een kaartje nemen uit elke enveloppe. Op een kaartje stond een werkwoord en op een andere een tijdsaanduiding. Ze moesten dan met deze twee kaartjes een correcte zin in de past tense maken.

Vrijdag was dan de laatste dag. :( Tijdens het 4de uur van 11u20 tot 12u20 heb ik afscheid genomen van mijn leerlingen. Ze kregen van mij elk een verrassing. De verrassing was een set met een lat, een balpen, een gom, een potlood en een slijper. Heel veel dank aan de sponsors dat we dit hebben kunnen verwezenlijken.

Daarnaast hebben Stien en ik zandkoekjes gebakken en kregen ze elk nog een koekje.



















De leerlingen waren erg dankbaar en blij met hun verrassing. Daarna heb ik samen met de leerlingen en mijn mentor nog enkele foto's genomen.






















Een perfect einde voor een geslaagde stage!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten